En ny resa

Efter mycket funderande kring kos, matvanor, löpe, vegetarisk och vegansk har jag beslutat mig för att jag helt enkelt får pröva för att veta hur det känns, beslutet är således att jag ska pröva att vara vegan i en månad.

Jag behöver inte animalier för att överleva, och vill således minska mitt användande av dem. Men jag har fastnat i en vegetarisk kost som består till stor del av mejeriprodukter trots små försök att minska. För att råda bot på detta förbjuder jag helt enkelt mig själv att äta några animaliska produkter alls under en månad.

Hur det blir när jag reser vet jag inte, men för nuvarande ska jag försöka och se var jag landar. När jag är hemma behöver jag absolut inte animaliska produkter, och borde således låta bli.

Det finns en ekonomisk aspekt i det hela också, om jag inte äter animalier kan jag inte heller köpa snabbmat, fika, lunch och andra småsaker på stan hela tiden. Jag måste planera och strukturera upp min vardag för att se till att jag har med mig lunchlådor mm. På så sätt tror jag att jag kommer spara pengar, äta bättre och förhoppningsvis må bättre.

Jag vet inte var den här resan slutar, jag brukar ta fasta beslut och sen hålla mig till dem, men min inspiration i detta är de vänner som för det allra mesta äter veganskt.

Det finns mycket jag behöver lära mig, men jag tänker att om jag börjar nu så kommer jag lära mig efter vägen.

Håll tummarna för mig och dela gärna med er av era tips och recept för att göra veganlivet ännu mer awesome!

Symboliskt nog börjar jag resan på ett tåg, från veganstaden Malmö till Stockholm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar