Balkongpepp

Efter en väldigt intensiv start på det här året börjar jag äntligen landa lite. Allt rullar på med jobb och derby. Men idag är jag kompledig. Så passar på att göra sånt där som jag skjutit på alldeles för länge. Har också fått tillbaka lite blogginspiration och tänker att jag framförallt ska sänka trösklarna. Allt måste inte se perfekt ut. Jag måste inte redigera bilderna till tusen för att det ska se snyggt ut. Ja, vi får väl se helt enkelt. Blogga ska vara kul, inte ett måste.

Först på listan stod plantering av årets tomater! Jag borde egentligen satt försådden för några veckor sen, men det hanns helt enkelt inte med. Jag tror nog att de klarar sig bra ändå, kanske blir lite sena bara. Förutom att sätta nya tomater så planerade jag ett bambuskott som stått i vatten ett tag. Förhoppningsvis trivs den bra i sin nya jord och fortsätter växa. Har ytterligare ett skott att ta hand om. Vissa saker växer och växer, medans andra dör. Är ingen jämn odlare utan det går väldigt olika för olika typer av plantor.

Det var allt från mig denna lediga dag, förhoppningsvis har jag lyckats städa när dagen är slut. Men än så länge ser det bara ut att bli stökigare. Sorterar ut gamla saker som ska skänkas bort. Många böcker blir det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar