Ett bibliotek

Idag bröt min rygg ihop. Så istället för att åka och vara ordförande på ett årsmöte med världens bästa Roller Derby-förening har jag suttit hemma och läst. Typ hela dagen. Tills jag nu på kvällskvisten fick ett infall.

Jag ska skapa ett register över alla våra böcker. Bibliotek Camp Fredrik. För vi har många böcker. Jättemånga.

Början till denna plan kom sig dock i att jag ska påbörja något typ av projekt och läsa mina gamla hyllvärmare. Böcker som stått alldeles för länge utan att bli lästa. Men istället för att lista enbart dessa blir det alltså ett försök till listande av alla böcker. Lite för att jag är nyfiken på hur många böcker vi faktiskt har. Lite för att jag ska sluta köpa nya och läsa de vi faktiskt har.

Vi får väl se hur det går.

Hoppas ni har en trevlig helg!



En av kollektivets bokhyllor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar