När styrketräning blivit kul! (aka Har jag blivit träningsbloggare?!)

Plötsligt en dag (igår) gick jag till gymmet och märkte att det ger resultat. Jag klarade högre vikt på flera av övningarna jag gjort bara någon vecka tidigare. Jag klarar mer än jag någonsin klarat på några övningar, och det känns inte längre omöjligt att klara ännu mer.

Min favoritövning har blivit squats med skivstång (i en sån där fin och säker ställning så att stången håller sig där den ska vara). Häromveckan var jag otroligt stolt över att jag klarade att göra squats med 10 kilo på axlarna, i början av veckan klarade jag 20. Det känns så otroligt häftigt att för första gången någonsin märka positiva resultat av sin träning, jag har blivit starkare på riktigt.

Är så ovan, och så glad över detta, och förhoppningsvis ska det på lång sikt göra mig till en bättre roller derby spelare. Att göra squats med vikt är ett ypperligt sätt att stärka just de muskler som behöver för rullandet.

Har även hittat en stängd träningsgrupp på Facebook som enbart är för tjejer och som enbart tillåter kroppspositiva inlägg, en sida full med pepp helt enkelt. För det är det som är grejen, att det är först nu när jag är pepp på träning och att bli starkare som det fungerar, inte när det är ett dåligt samvete och ett måste att bli smal och slank, då är det helt enkelt inte roligt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar