Årsbokslut

För ett år sen avslutade jag 2013 med en bildkavalkad. Nu är det dags för 2014, denna gång blir det mer ord än bilder. Men någon enstaka bild kanske slinker in. Det vet jag inte ännu :)

Förra året började jag med Roller Derby, och det är väl i stort vad som har satt tonen för detta år. Jag har tränat, tränat, tränat. Rullat, rullat, rullat. Jag har varit glad, besviken, ledsen, arg och hoppfull. Och kämpat för att hitta mig själv och min egen roll inom en lagsport, inom ett nytt socialt sammanhang som var helt nytt för mig. Mitt första stora sociala sammanhang någonsin. Hur gör en liksom? Jag har fått en trygg plats, där jag känner mig välkommen. Där jag kan ramla och slå mig, där jag kan vara tuffast av alla, där jag får tacklas och åka fort. Jag har också spelat mitt första och mitt andra bout. Vilket var enormt roligt. 

Aldrig hade jag trott att jag skulle tycka det var så kul att tacklas. 

Jag har satt träningsmål för första gången i mitt liv: 150 träningspass på ett år. Det blev 193. Jag är så absurt nöjd med den siffran. Nu ska jag bara fundera på vilken typ av träningsmål jag ska ha under 2015. 

Jag har ju faktiskt inte bara spelat Roller Derby. Även om det är vad jag tänker på mest hela tiden. 

Jag har avslutat ett tio år långe engagemang i Unga Hörselskadade. Slutade som ordförande i april och ser bakåt på alla fantastiska erfarenheter som mitt engagemang har gett mig. 

Jag har tagit en kandidatexamen i nationalekonomi. 

Jag har fått ett heltidsjobb som generalsekreterare för Sveriges Dövas Ungdomsförbund. Det känns så otroligt spännande och roligt att ha fått en sådan utmanande och utvecklande tjänst. 2015 blir ett spännande år jobbmässigt. 

Träning igen, det är trots allt lite av ett tema för detta år. Jag har vågat börja gå på Fighting Fit. Boxas, sparkas, vara stark, parera, göra armhävningar och träna fys i grupp. Det hade jag aldrig vågat ett år tidigare. Jag har tränat med folk som är så enormt mycket starkare och mer vältränade än mig. Men ändå har vi båda fått ut något av det. Om du vill bli stark och bor i Stockholm: Good To Go på Kungsholmen. Tips tips.  

Jag har varit på semester på Gotland, suttit på ett vandrarhem och läst böcker med E och J. Och nu över jul tog vi en tripp till Berlin och hängde där. Fantastiskt fint. Jag åkte till Lofoten med min pappa, bror och morfar och fotade så mycket vacker natur att jag trodde jag skulle smälla av. Jag åkte på Roller Derby resor: Barcelona, Birmingham, Borås, Malmö, Uppsala. Bootcamps, turneringar. 

Jag bor i ett kollektiv med människor och katter jag älskar. Och det är kanske det allra finaste, jag har ett tryggt och stabilt hem. Det gör mig så enormt glad. Jag älskar trygghet och jag äskar kollektivlivet. Såhär ska jag bo för alltid. Hoppas jag. 

Så, 2015, bring it on!









5 kommentarer: