Cable Squats

Jag älskar squats, roller derby träningen har gett mig generöst med benmuskler och jag märker snabbt resultat och kan öka i vikt när jag gör squats regelbundet. Den här veckan har jag påbörjat ett 6 veckors träningsprogram för att bli mer vältränad och starkare.

Det programmet jag har hittat har jag valt framförallt på grund av två orsaker:

- Det är en rimlig mängd träning
- Det är många nya övningar som jag inte prövat förut.

Eftersom jag inte har några fördjupade kunskaper om gymmande så fastnar jag lätt i att göra de övningarna jag kan, och framförallt fastnar jag i att använda maskinerna istället för lösa vikter. Jag har börjat skriva upp vilka vikter jag klarar för att ständigt kunna utmana mig själv och höja.

Av gårdagens övningar var cable squats min absoluta favorit. Nedan finns en video för den som är nyfiken. Jag brukar surfa runt och kolla ett gäng olika videos/instruktioner (oftast med ljudet av) för att se vad en ska tänka på. Viktigt att tänka på är att spänna core-musklerna!

Squat away!


                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar