Derby i mitt hjärta

Som ni kanske har märkt så tränar jag derby. Idag var min första träningsmatch inför publik. Och vilken match det blev! Kände mig mindre förvirrad än väntat och hade ännu roligare än väntat. Hade förväntat mig en jättebra dag. Den blev alldeles alldeles fantastisk.

A-laget hade ett bout (match på derbyspråk) idag, och efter det hade B-laget och vi nybörjare blandats och delats upp i två lag. Vi fick således spela en match exakt som den ska vara, trots att vi spelade mot varandra. Med alla domare på plats (7 stycken om jag inte minns fel) är det en helt annan känsla än när det enbart är vi själva och tränarna. Att få köra med bättre spelare ger också otroligt mycket, att ha någon på banan som tar plats och säger åt en vad som ska göras. Det ökar förståelsen för spelet och hur en ska tänka. För det är mycket tänkande, och strategier.

Efter träningsmatchen var vi alla euforiska av lycka och endorfiner. Helt klart ett kvitto på att en har valt rätt sport.

Roller Derby är en fullkontaktsport på rullskridskor. Vilket betyder att en betydande del av efterfesten ägnas åt att spekulera i antalet blåmärken en kommer att ha följande dag. Här kommer lite blandade bilder från dagen! (Jag är i det vita laget, med långa vita strumpor och nummer 037)

Alla fina bilder är tagna av Elin Wikander!









 Och ja, även jag hamnade i utvisningsboxen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar