Duktig flicka

Det finns ett farligt syndrom, som gör att unga tjejer går in i väggen. Duktig-flicka-syndromet är farligt för unga tjejers hälsa.

Och här sitter jag, utmattad för att jag inser att jag inte hinner vila förrän i december. För att jag inte hinner göra allt det där som jag mår bra av. Som att blogga, jag mår bra av att blogga. Det får mig att ta mig tid att göra saker jag tycker om för att sen blogga om dem. Lustigt att det kan vara så, att jag inte tar mig den tiden ändå. Men så funkar jag, och då blir det en blogg fylld med underbara hejarop från er. Det gör mig glad, och stressad. Jag vill ju inte ha en tom blogg, som inte uppdaterats på länge. Vill ju att den ska vara levande och peppig för er som kommer hit.

Varför inbillar vi oss att vi ska hinna och orka allt? Varför inbillar vi oss att vi är lite bättre än någon annan och visst klarar av att ha massor av projekt igång samtidigt? Jag vet inte, ett behov av att visa upp hur mycket vi klarar. Att vi minsann inte är några mesiga våp som inte kan ta för oss. Vem vet?

Jag vill fylla mitt liv med pyssel, fotografering och annat roligt. Håll tummarna för att jag en dag hittat balansen där det får ta så mycket tid jag vill, och orkar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar