Derby Love

Jag har börjat träna, jag har börjat träna regelbundet. Vilket är ungefär första gången i mitt liv det händer. Det är inte för att jag plötsligt fått en fantastisk disciplin och viljestyrka. Jag tränar minst tre gånger i veckan utan att ens tänka på att det är träning. För det är så fantastiskt kul!

Roller Derby, min nya kärlek skulle vi kunna säga. En fullkontaktsport på rullskridskor. "Gamla" fina rullskridskor. Quads kallas de, och har två hjul fram och två hjul bak. Än så länge har vi knappt börjat träna på att tacklas, men ack vad kul det är. Håll tummarna för att jag om några veckor klarar minimum skills och får fortsätta.

Min förhoppning är att jag nu ska råka bli vältränad också på köpet, för det vore ju fantastiskt att bli det utan att behöva tänka så mycket på det. Att plötsligt en dag vara vältränad, hur coolt vore inte det?

 



Fotograf: Sin Vuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar