Det där med tränining

Jag har i många omgångar försökt komma igång och träna, men det vill sig aldrig riktigt. Alltid är det fullt upp med andra saker, möten och plugg. Nu gör jag ett nytt försök men tänker att jag ska involvera bloggen för första gången. Får vi se hur det går. Nu när jag har börjat min väg mot att bli Roller Derby-spelare har motivationen till att träna så jag får starka ben och en god kondition ökat. Tänker att detta är en viktig pusselbit, att jag har ett mål; att bli grym på rullskridskor. 

Idag lyckades jag motivera mig att ta mig iväg trots att det duggade ute, blött och svettigt blev det. Men åh vilken fantastisk känsla när jag kom fram. (Mördarbacken på bilden fick jag dock promenera upp för.) Har två mål inom den närmsta tiden, att klara mördarbacken utan att börja gå och att ta mig runt Vår Ruset på en snabbare tid än förra året (37:26). Håll tummarna för mig!





2 kommentarer:

  1. Håller tummarna :) Det är inte så lätt att hålla motivationen uppe men små mål brukar göra det lättare. Jag blev helt förvånad över mig själv när jag strosade runt i en park under kvällen och plötsligt kände ett sug efter en joggingrunda. Då när det inte alls var läge för en runda, då fanns motivationen :)
    Kram Maria

    SvaraRadera