Snabblagad quornsås

Ibland blir en sådär hungrig att en behöver mat nu, bums på momangen. Idag var en sådan dag, därför slängde jag ihop den här quornsåsen. Här hemma i kylen fanns det massor med nästan övermogna minitomater som jag slängde i. Självklart fungerar det lika bra med vanliga tomater. Hoppas det smakar!

Recept
2 portioner

Vad behöver jag?
En halv lök
Ett halvt paket qournfärs
En handfull minitomarer
En deciliter ärtor
En stor klick tomatpuré
Två stora skedar créme fraiche 
Ca en deciliter vatten

Hur gör jag?
Börja med att hacka löken, stek sedan lök och qournfärs i en 
stekpanna tills de fått färg.

Häll på Créme Fraiche (här kan du ta hur mycket du 
vill ha, ju mer desto krämigare och mer mättande) samt ärtor 
och tomatpuré. Häll på lite vatten så att såsen blir 
som du vill ha den. 

Krydda, jag tog lite salt, peppar och muskotnöt. 

Själv åt jag fullkornsspagetti till, 
men grytan går självklart att äta precis som den är.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar